Via de oostkust naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Silke Huijboom - WaarBenJij.nu Via de oostkust naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Silke Huijboom - WaarBenJij.nu

Via de oostkust naar Melbourne

Door: silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

24 November 2012 | Australië, Melbourne

Het is alweer een tijdje geleden, maar des te meer heb ik te schrijven ;) . Ongeveer anderhalve week geleden vertrok ik vanuit Wollongong met de trein naar Kiama, een klein badplaatsje. In Kiama zit geen hostel dus het goedkoopste alternatief was een eenpersoonskamer in een pub. Eerst drie keer verdwaalt met al mijn tassen maar uiteindelijk gevonden! De pub bleek de woonplaats te zijn van allemaal werkelozen uit de omgeving van Kiama dus dat was wat minder :p. Bij het visitor centre een busticket geboekt naar batemans bay voor de dag erna en hier zat gelukkig wel een hostel dus deze ook meteen geboekt !

Toen ik mijn baggage in de bus naar Batemans Bay wilde laden, sprong ik van het stoepje af. Hier lag een hele berg hondenpoep, waar ik dus met twee voeten in stond. Gelukkig had ik geen slippers aan! De buschauffeur liet me nog wel in de bus ook al stonk het behoorlijk :) na ongeveer vijf uur kwam ik aan. Een heel gezellig hostel waar ik na het schoonmaken van mijn schoenen twee Franse meiden tegenkwam. Ik heb savonds gezellig met hun gezeten. De dag erna gingen zij alweer weg maar er waren drie Duitse gozers bijgekomen dus dat was ook heel gezellig! Voor het eerst in mijn leven 'goon' gedronken. Dit is wijn uit een zak wat je kunt tappen. Niet heel lekker maar wel heel goedkoop! De dag erna kwam Niels en een man uit Australie dus eigenlijk was het elke dag gezellig met andere mensen. Later kwam er ook nog een zweedse jongen bij die ook met Niels en mij mee is gereisd naar Narooma.

In Narooma hebben we een wandeling gemaakt, toen hebben we ook dolfijnen gezien. Ook zagen we een rots die is uitgesleten van de binnenkant in de vorm van Australie, ik weet niet meer hoe het heette .. Het regende veel deze dag maar het was wel warm en ik was verbrand!

Een dag later zijn we naar Lakes Entrance gegaan. Ons hostel lag bijna direct aan de zee dus dat was wel ideaal. We zijn ook naar het strand gegaan. Daarna nog bij het zwembad gelegen. Er was in het plaatsje zelf niet zo heel veel te doen.. Toen wij aankwamen waren ze net druk bezig met de kerstversieringen! In de winkel lagen Nederlandse speculaasjes!

Via Bairnsdale verder gegaan naar Melbourne. We reden midden tussen de bekende tennisstadions voor de Australian open door. Een goede eerste indruk dus, vanaf het station een tram genomen naar het hostel. Meteen gecheckt of we die dag erna een tour konden doen naar Philip Island, dit kon dus echt ideaal! Nog even boven op het dakterras van het hostel gezeten en daarna naar bed gegaan. We werden om half elf opgehaald voor de tour naar Philip Island. In een schattig klein busje zaten we vooral tussen de aziaten. Eerst langs een dierencentrum geweest waar koala's waren. Ik heb kangaroe's en emoes gevoerd. Hierna door naar Philip Island dat vooral bekend staat om de penguin parade , dit is elke avond als de pinguïns terug uit de oceaan komen na zonsondergang en via het strand teruggaan naar hun nest. Eerst nog naar het strand geweest op Philip Island, daarna naar een klif, hier waren allemaal broedende meeuwen. Een van de Aziaten werd ondergepoept door de meeuwen :) . Pizza gegeten aan het strand met een biertje erbij en daarna richting de penguin parade. Het was heel gaaf om te zien , ze kwamen allemaal in groepjes het strand op en daarna gingen ze naar boven.

Vandaag ben ik op de queen Victoria market geweest. Heel veel fruit en groente en ook heel goedkoop dus lekker geshopt! Daarna met de gratis toeristentram naar federation square gegaan , hier was ook een muziekfestival. Uitgerust in een parkje want het was rond de 35 graden! Morgen wordt het weer warm dus waarschijnlijk naar het strand bij St. Kilda.

Bijna vergeten maar ik heb ook nog een keer met een wombat baby geknuffeld ! Heel lief!

Kusjes vanuit Australie !!!

  • 25 November 2012 - 18:56

    Atie:

    lieve silke

    wat leuk om je verhaal te lezen. wat een narigheid he met al die poep. ook die aziaat, dook hij meteen de oceaan in? mooi he om de dieren van een plaatje zo aan je voorbij te zien gaan. dikke kus mama

  • 26 November 2012 - 21:32

    Jan En Els Wit:

    Hoi Silke,

    Wat leuk je wereldreis zo te kunnen volgen, erg leerzaam. Voor ons een mooi verslag te zien, waar je zo van kunt genieten als je jong bent. Veel succes met je reis.

    groetjes ome Jan en tante Els.

  • 07 December 2012 - 13:02

    Marian Groenendaal:

    Ha die Silke

    Wat maak je een hoop mee he en ja...ik zou zo weer een kijkje willen nemen bij Philip Island: ik ben hier ruim 20 jaar geleden geweest en vond het heel koddig.
    Geniet maar lekker van al het moois en het warme weer: hier zijn we bezig met de kou/ sneeuw en de voorbereidingen voor de kerst. Binnenkort ga ik met je moeder een winterwandeling maken waar een kerstmarkje aanwezig is: genieten!!!!!!! xx Marian

  • 09 December 2012 - 13:50

    Piet En Emmy Vlaar:

    Hallo Silke,
    Wat een leuke reisverslagen,kijken alweer uit naar de volgende.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Ome Piet en Tante Emmy.

  • 10 December 2012 - 17:33

    Louise:

    Wat ben ik jaloers op jou Sil!! Geniet van alles wat je ziet en meemaakt want voor je het weet moet je alweer terug! Heel veel plezier:) XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Mijn reis door Australië

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 8478

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 07 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: