Nieuw-Zeeland: het Noordereiland en marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Silke Huijboom - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland: het Noordereiland en marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Silke Huijboom - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland: het Noordereiland en marahau

Blijf op de hoogte en volg Silke

23 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Marahau

Hi allemaal!

Ik heb weer veel beleefd in een korte tijd! Ik heb namelijk Australie verruild voor Nieuw-Zeeland en het Noordereiland van Nieuw-Zeeland voor het Zuidereiland.

Op acht januari ben ik aangekomen in Auckland, hier heb ik een week doorgebracht. Ik had een aardig meisje uit Nederland ontmoet en samen hebben we de stad bezocht, naar de kroeg geweest en we hebben de film: the Hobbit in IMax ( een heel groot 3D scherm) gezien. The Hobbit is opgenomen in Nieuw-Zeeland dus het was natuurlijk wel erg leuk om zo mijn reis te beginnen.

Vanaf 15 januari begon mijn bustour met Stray. Stray is een busorganisatie die van de normale routes afwijkt en je daardoor op hele gave plekken brengt. Ik was de laatste die werd opgehaald en de bus zat al helemaal vol, 45 personen! Mijn bagage erbij gepropt en we gingen op weg richting Hahei. Dit plaatsje ligt ten oosten van Auckland en is heel populair in de zomermaanden vanwege het strand en de zee. Ik heb een mooie wandeling gemaakt naar Cathedral Cove, een strandje midden tussen de rotsen. Ik liep samen met Paula een meisje uit Canada. Tijdens de wandeling begon het te regenen, wat wel weer heel wonderlijk was na die droge maanden in Australië! In de avond hadden we een lekkere BBQ die onze chauffeur had klaargemaakt.

De volgende dag vertrokken we al vroeg naar Raglan, dit is een echt surfersdorpje. We verbleven in een lodge midden in de jungle tussen de gloeiwormen! Heel gaaf dus. Ik heb hier nog een wandeling gemaakt naar een waterval. De dag erna gingen we naar Mourea. Op de weg hiernaartoe maakten we een tussenstop bij een grot met gloeiwormen. Hier heb ik een tocht doorheen gemaakt met een boot, was heel gaaf! Net een sterrenhemel. In Mourea verbleven we bij een Maori stam. We werden verwelkomt in hun ontvangsthuis en als welkomstgroet moesten we de neuzen tegen elkaar aan duwen. Gelukkig mistte ik geen neus want dat had gênant geworden ;). We mochten geen schoenen dragen in het ontvangsthuis maar na alle plechtigheden hoorden we echt bij de familie. We kregen een lekkere maaltijd bereid door de maori's en hierna kregen we een aantal optredens te zien. Ze zongen en dansten en we kregen ook nog de haka te zien, dat was heel gaaf! Hierna leerden de jongens in onze groep de haka en wij een dans met balletjes. We sliepen met zijn 40en in het ontvangsthuis, voor het slapen kregen we nog oude maori mythes te horen. Ik vergat elke keer mijn schoenen uit te doen voordat ik naar binnen ging, dus in denk dat ik niet echt een goede maori was..

Vandaag gingen we naar Taupo, maar eerst een tussenstop in Rotorua. Hier heb ik Zorbing gedaan. Hierbij lig je in een grote doorzichtige bal in een plasje water. Dan word je van een heuvel afgeduwd en slinger je alle kanten op in de bal. Het was echt super! Het ging heel snel en het was best wel ruw maar onwijs gaaf! We kwamen laat aan in Taupo dus hier heb ik niet meer zoveel gedaan.

De twee dagen die volgen heb ik in National Park doorgebracht. Dit is een plaatsje midden tussen het vulkanische en bergachtige landschap. Het was hier heel mooi en ik heb veel wandelingen gemaakt, ook veel actief vulkanisme gezien.

Vandaag weer vroeg op want we gingen naar Wellington, de hoofdstad. We kwamen al om 3 uur aan dus ik had nog eventjes om de stad te bekijken en ik moest nodig winkelen voor wat warmere kleding, want het is hier een stuk kouder dan in Australië! Hierna nog gezellig uit geweest met de mensen uit de bus en daarna lekker geslapen.

Nu het begin van de één van de gaafste dagen uit mijn leven! We namen sochtends vroeg de ferry van Wellington naar Picton en daarna zijn we doorgereden naar Abel Tasman Nationaal Park. Ik wist al dat ik hier wilde gaan skydiven, maar eigenlijk wilde ik het pas de dag erna doen. Maar omdat het zulk mooi weer was met bijna geen wolken besloot ik dat ik het toch vandaag wilde doen. De uren van tevoren was ik heel zenuwachtig en vol met energie van de spanning! We werden rond vijf uur afgezet voor de ingang van het skydive centre. We moesten formulieren ondertekenen dat we begrepen dat we dood konden gaan enzovoort. Hierna werden we in de speciale pakken gehesen en kregen we nog wat uitleg. Hierna gingen we al in het kleine vliegtuigje en voordat ik het wist stegen we op. Rond de 13000 feet kregen we een zuurstofmasker op en toen we de 16500 feet hadden bereikt deed de instructeur de deur van het vliegtuig open. Ik moest als eerste, het was een tandemdyve dus ik ging samen met mijn instructeur. Ik moest op het randje van het vliegtuig zitten en ik keek naar beneden, wat was het hoog zeg !! Voordat ik het wist vloog ik door de lucht en het was echt super, ik voelde me net een vogel! Ik had een vrije val een paar minuten en daarna nog tien minuten gezweefd met de parachute, was echt heel gaaf je kon van alles zien, de zee, de bergen, de wegen en de winkelstraat. De landing ging vrij soepel dus was echt heel cool allemaal!
Het staat allemaal op dvd dus jullie zijn allemaal welkom om hem te kijken als ik weer terug ben :).

Nu de rest van het Zuidereiland.

Xxxxx


  • 23 Januari 2013 - 09:09

    Mariel:

    Hi Sil, wat een mooie verhalen weer! Klinkt echt als dezelfde tour die ik heb gedaan :)
    Er komt dus nog zoveel meer moois aan... Enjoy!! X

  • 23 Januari 2013 - 10:29

    Atie Huijboom:

    prachtig sil bij het lezen krijg ik weer een draai in mijn maag super !!!!!!!!!!!!!!!!

  • 23 Januari 2013 - 13:50

    Emmy Van Schooten:

    Woooo wat gaaaaaf sil!
    dat je durft te skydiven zeg! dat ga je echt nooit meer vergeten!
    die grot met die gloeiwormen klinkt ook heel gaaf!
    en was wellington een mooie stad? ik wil daar ooit nog een keertje naartoe namelijk :)
    ik kijk nu al uit naar je volgende verslag! :D
    xxxx

  • 23 Januari 2013 - 15:34

    Max:

    Zo Slke, dus je hebt geskydived, wat ontzettend spannend! Wel grappig hoe je dat formuleert: "We moesten formulieren ondertekenen dat we begrepen dat we dood konden gaan enzovoort." Vooral dat "enzovoort" intrigeerde me ;-). Ik hoop dt je nog meer van dit soort spannende dingen meemaakt, je bent maar één keer echt jong.

  • 27 Januari 2013 - 20:41

    Jan En Els Wit:

    Hoi Silke,
    Wat een geweldige belevenissen heb je meegemaakt op je reis in Nieuw-Zeeland.
    Vooral dat sky-diven! Wat een waaghals ben je dat je dat toch heb gedurfd.
    Wel gaaf om die foto's te zien, hoe je ervan geniet.
    We hopen dat je op het zuidereiland ook nog veel zult beleven.

    groeten Ome Jan en Tante Els.

  • 01 Februari 2013 - 14:14

    Margreet Huijboom:

    Hoi Silke,
    Wat is het toch heerlijk om weer zo'n mooi verhaal van je te lezen. Zo maak je nog
    eens iets mee!! Ik hoop dat je ouders niet van tevoren wisten dat je zou gaan skydiven, ik zou
    er niet van hebben kunnen slapen. Mariel vertelde het destijds gelukkig pas acheraf.
    Hoop dat je nog veel moois te zien krijgt en geniet er erg van!!
    Dikke kus, Ed en Margreet

  • 09 Februari 2013 - 22:28

    Piet En Emmy Vlaar:

    Wat heb jij al veel gezien en mee gemaakt dat zal straks weer wennen zijn in Sanpoort-Noord.
    Nog heel veel plezier verder.
    Groetjes Ome Piet en Tante Emmy.

  • 15 Februari 2013 - 21:54

    Marian Groenendaal:

    Ha die Sil

    Oh oh wat een belevenissen...fantastisch om te lezen weer en wat geniet je lekker.
    De bootreis naar het zuidereiland vond ik destijds schitterend en zeker als je straks richting het fjorden gedeelte gaat: het is een schitterend land om te bezoeken.
    De tijd tikt nu wel pittig door he...maar nog genoeg om van alles te beleven.
    Ik denk dat het thuisfront met smart op je zit te wachten maar .......eerst nog lekker genieten!!

    xxxMarian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Mijn reis door Australië

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2017
Totaal aantal bezoekers 8477

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 07 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: