Jackaroo and Jillaroo week - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Silke Huijboom - WaarBenJij.nu Jackaroo and Jillaroo week - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Silke Huijboom - WaarBenJij.nu

Jackaroo and Jillaroo week

Door: Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

11 November 2012 | Australië, Wollongong

Hoi allemaal,
Ik heb al een tijdje niks geschreven omdat ik een week lang op een farm heb gezeten. Op deze farm is een Jackaroo/Jillaroo school waar je allemaal typisch Australisch farmwerk leert. Hier was geen bereik dus al helemaal geen internet. Ik ben zondag 4 november vertrokken vanuit Sydney richting Tamworth. Een reis van 6 uur met de trein. De treinreis verliep voorspoedig totdat er een trein voor ons, midden in het platteland, kapot was gegaan. Dit leverde ongeveer twee uur vertraging op omdat onze trein de mensen uit de andere trein overnam en wij de kapotte trein naar een station moesten duwen. Goed geslapen in het hostel in Tamworth.

We werden op maandag om 9 uur opgehaald door Tim, de eigenaar van de farm. Eerst zijn we langs the Salvation Army geweest, in Nederland het Leger des Heils. Hier gingen we tweedehands kleding kopen voor het werk op de farm, aangezien het hard werken is. We reden Tamworth uit richting Leconfield, hier is de farm. Het was een eind rijden en ook een groot stuk over een onverharde weg midden tussen alle andere boerderijen. Overal sprongen kangaroes langs de kant van de weg. In het gras zaten allemaal papegaaien en in de bomen zaten allerlei reptielen. Aangezien het sinds juni niet meer heeft geregend in Leconfield was het landschap erg droog en bruin. Op de farm zijn vooral veel paarden, runderen en een paar schapen. De eerste dag hebben we een tocht op een paard gemaakt van twee uur door de natuur. Het was rond de 35 graden gelukkig konden we na de tocht een duik nemen in een soort van meertje. We sliepen in een loods, in houten stapelbedden. Een gezellige ruimte met een eigen keuken. ' S nachts werd het heel koud gelukkig hadden ze extra dekens.

De volgende dag kregen we les in lasso werpen over runderen en het gebruik van zwepen bij het drijven van vee. Het lijkt makkelijker dan het is ;) . We hebben geleerd om hoefijzers bij een paard te doen. Hierna gingen we met de paarden de schapen in het hek drijven. Daarna mochten we zelf de schapen vangen, ze zijn veel sterker dan je denkt! En daarna scheren. Hierna werd er een schaap geslacht die we later in de avond hebben opgegeten.

Woensdag ging vooral over het bijhouden van een farm. Dus we hebben onkruid gewied, nieuwe hekken geplaatst en dit soort dingen. Het was heel warm dus heel zwaar werk, de rest van de dag hadden we vrij dus ik ben samen met een ander meisje de berg opgeklommen. Hier hadden we een beetje bereik dat was wel fijn na al die dagen zonder!

Op donderdag zijn we met de paarden de berg opgeklommen. We gingen met zijn allen het vee bij elkaar drijven, heel cool het was een beetje vergelijkbaar met de film Australia! Toen de koeien in de omheining stonden hebben we de koeien en kalveren van elkaar gescheiden. 1 kalf bleef bij ons, hier hebben we de lasso competitie op gedaan. Ik heb helaas niet gewonnen :(. Hierna moesten we kalveren vangen zodat ze daarna gecastreerd en gemerkt konden worden. Ze waren heel sterk dus het kostte veel moeite!

Ik ben nu in Wollongong en net naar het strand geweest, maar mijn internettijd is weer op dus ik ga terug naar mijn was en morgen waarschijnlijk verder reizen naar het zuiden!

X Silke

  • 12 November 2012 - 07:37

    Marte De Vries:

    Klinkt supergaaf! Ook hie in NZ bevalt het erg goed, have fun you! X

  • 13 November 2012 - 10:56

    Emmy Van Schooten:

    wat een super leuk verhaal sil!
    ik zie het al helemaal voor me hoe jij als nicole kidman achter de koeien aan zit :P
    ben maar een klein beeeeeeetje jaloers hoor.
    maar geniet ervan! ben benieuwd naar je volgende avonturen!
    xxxx

  • 13 November 2012 - 21:00

    Atie Borst:

    Hallo Silke,
    Wat vin ik het toch stoer wat jij doet. Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je de eerste mooie ervaringen al binnen hebt op de farm.
    Ik hoop dat je je lekker ontspannen voelt en de doorreis voorspoedig mag verlopen.
    We denken veel aan je!
    Lieve groet van Wendy fenna Humphry en mij, Atie.

  • 14 November 2012 - 20:35

    Fiegret Hexspoor:

    Lieve Silke,

    Wat een verhaal!en wat een ander leven!zo,n belevenis!
    goede reis en veel mooie ervaringen!

    lieve groet Fiegret
    ps boer zoekt vrouw is er niets bij...


  • 15 November 2012 - 20:01

    Margreet En Ed Huijboom:

    Lieve Silke, Wat een verhaal al je belevenissen op de farm. En wat heerlijk dat je kunt wieden,
    kun je je vader lekker op de volkstuin helpen, zal hij blij mee zijn. ;).
    Geniet met grote teugen van deze prachtige reis. Een dikke kus van Ed en Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Mijn reis door Australië

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 8486

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 07 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: